Guvernul a abrogat patru hotărâri privind concesionarea Aeroportului Internațional Chișinău

Cabinetul de miniștri a abrogat, în ședința din 4 septembrie, patru hotărâri de Guvern, aprobate în anii 2012-2013, privind concesionarea Aeroportului Internaţional Chişinău. În particular, au fost...

Cabinetul de miniștri a abrogat, în ședința din 4 septembrie, patru hotărâri de Guvern, aprobate în anii 2012-2013, privind concesionarea Aeroportului Internaţional Chişinău. În particular, au fost anulate hotărârile cu privire la iniţierea proiectului de parteneriat public-privat pentru concesionarea întreprinderii de stat „Aeroportul Internaţional Chişinău”, privind aprobarea concesionării activelor acestuia și a condițiilor concesionării acestora, informează MOLDPRES.

De asemenea, au fost abrogate hotărârile pentru aprobarea Raportului privind derularea şi rezultatele concursului închis de selectare a concesionarului activelor Aeroportului Internaţional Chişinău și cu privire la reconfirmarea aprobării concesionării activelor acestuia.

Hotărârea Guvernului din 30 mai 2012 prin care s-a aprobat concesionarea activelor aflate în gestiunea economică a întreprinderii de stat „Aeroportul Internaţional Chişinău” şi terenul aferent acestora, a condiţiilor concesionării acestora, cât şi condiţiile de organizare şi desfăşurare a concursului închis de selectare a concesionarului, „a fost suspendată de către Curtea Constituțională”, a menționat în ședința executivului ministrul Justiției, Olesea Stamate.

Ulterior, Guvernul prin hotărârea din 12 septembrie 2013 a aprobat Raportul privind derularea şi rezultatele concursului închis de selectare a concesionarului. Și această hotărâre guvernamentală a fost suspendată de Curtea Constituțională care prin decizia din 19 septembrie a interzis efectuarea oricăror acţiuni de concesionare a activelor Aeroportului „până la soluţionarea în fond a cauzei cu emiterea unei decizii sau hotărâri definitive”. În pofida interdicțiilor impuse de Înalta Curte, Guvernul a reconfirmat concesionarea activelor Aeroportului Internațional Chișinău și a condițiile concesionării acestora.

Hotărârile din septembrie și octombrie  2013 au fost aprobate contrar unor proceduri stabilite de lege „de un Guvern care se afla în demisie”. Ba mai mult, Curtea Constituțională a emis deciziile de suspendare a acțiunilor hotărârilor executivului din 30 mai 2012 și din 12 septembrie 2013 având ca temei „securitatea economică sau financiară a statului”, mai menționează Ministerul Justiției.

Potrivit ministerului, din aceste considerente obligațiile de ordin financiar asumate în cadrul condițiilor de concesionare a Î.S. „Aeroportul Internaţional Chişinău” influențează puternic politicile Guvernului învestit după aprobarea acestei decizii, dar și ale tuturor guvernelor în viitorii 49 de ani, atât timp cât partenerul privat nu asigură durabil și consolidat parteneriatul public-privat.

In this article

Join the Conversation