Petru Jardan: În anumite etape, Avia Invest a investit în Aeroportul Internațional Chișinău mai mult decât prevedea contractul

Aeroportul Internațional Chișinău a câștigat, timp de cinci ani la rând, locul întâi la capitolul cea mai dinamică dezvoltare, în perioada când era administrat de Avia Invest. Declarația...

Aeroportul Internațional Chișinău a câștigat, timp de cinci ani la rând, locul întâi la capitolul cea mai dinamică dezvoltare, în perioada când era administrat de Avia Invest. Declarația a fost făcută de către fostul director al acestei companii, Petru Jardan, într-o emisiune TV.

El a precizat că, pe parcursul celor nouă ani, perioadă în care Aeroportul Internațional Chișinău a fost gestionat de Avia Invest, au fost respectate toate prevederile din contractul de concesiune și efectuate investiții suplimentare la cele prevăzute pentru această perioadă. „Angajamentul contractual a fost de 250 de milioane de dolari, în trei etape. La prima etapă era vorba de 45 de milioane de dolari. Urma să lărgim complexul aerogării, pentru că nu erau spații suficiente pentru personal și serviciile din aeroport, inclusiv poliția de frontieră și pasageri. Noi am făcut totul, după un design modern și acum aeroportul arată altfel. Cea de-a doua etapă prevedea construcția unei parcări multietajate, ceea ce am și făcut și acum toți pot utiliza această parcare nouă de la aeroport. În fine, cea de-a treia etapă se referă la sistemul energetic al aeroportului. Noi am instalat un generator nou, cablaje noi și stații de transformatoare”, a specificat Petru Jardan.

El a precizat că cea de-a doua pistă de pe aeroport nu era prevăzută în planul investițional, dar administrația companiei a decis să o construiască din cauză că lucrările de reabilitare a pistei de bază au decurs mai anevoios decât se aștepta, mai ales din cauza umidității din sol și a problemelor de drenaj. „De aici a apărut necesitatea celei de-a doua piste. Ea nu a fost în planul de investiții. Ea va permite însă ca zborurile să fie operate, fără a afecta orarul lor. Deci investițiile din prima etapă au fost depășite, suma a ajuns la 47-48 de milioane de dolari, în loc de cele 45 prevăzute în contract, fapt confirmat de rapoartele de audit, prezentate comisiei de stat de monitorizare”, a explicat Pentru Jardan.

Întrebat despre taxa de nouă euro, percepută la Aeroportul Internațional Chișinău, fostul manager al Avia Invest a explicat că ea a fost stabilită prin hotărâre de Guvern încă în 1999, doar pentru pasagerii care decolează.

In this article