
Căile Ferate din Moldova (CFM) au trecut printr-o serie de dificultăți financiare majore în ultimii ani, iar această situație a fost accentuată de demisia fostului director general, Oleg Tofilat, pe 29 ianuarie 2024. Tofilat a explicat că motivele demisiei sale sunt legate de lipsa de lichiditate și de problemele de eficiență operațională care afectau activitatea CFM.
Totodată, el a subliniat scăderea semnificativă a tranzitului feroviar din Ucraina, care a avut un impact direct asupra veniturilor întreprinderii.
În acest context, Serghei Tomșa a preluat interimatul funcției de director general al CFM, dar și el a fost supus unor presiuni și cereri de demisie, având discuții pentru a decide dacă va continua în această funcție. Deși cererea de demisie a fost depusă, aceasta nu conține explicații clare privind motivele acesteia, ceea ce face ca situația să fie și mai ambiguă.
În fața acestor dificultăți, CFM a luat măsuri economice drastice, inclusiv reducerea programului de lucru și licitații pentru vagoane și piese vechi, în speranța că va reuși să își regleze datoriile și să-și îmbunătățească situația financiară. În ciuda acestor măsuri, problema restantelor salariale și a datoriilor nu a fost complet rezolvată, iar viitorul Căilor Ferate din Moldova rămâne nesigur.
Pentru știri de ultimă oră, urmărește-ne pe canalul nostru de TELEGRAM!