Toate sesizările de pe eu.chisinau.md sunt soluționate la timp. Ceban, despre munca depusă de muncitori

Chișinăuienii sesizează, Primăria rezolvă. Cel puțin asta spune primarul general Ion Ceban despre platforma eu.chisinau.md. Potrivit edilului, de la începutul anului 2022 până în prezent pe Platforma EU.CHISINAU.md...

Chișinăuienii sesizează, Primăria rezolvă. Cel puțin asta spune primarul general Ion Ceban despre platforma eu.chisinau.md. Potrivit edilului, de la începutul anului 2022 până în prezent pe Platforma EU.CHISINAU.md au fost depuse 1505 sesizări.

„Din numărul total de sesizări raportate au fost soluționate 373 de probleme, în lucru se află 525, respinse au fost 188, restul sunt preluate spre examinare. Problemele raportate de oameni sunt diverse, din acest considerent termenul de soluționarea variază de la caz la caz. Reamintim că Platforma pune la dispoziția cetățenilor 10 categorii de probleme ce ar putea fi raportate în scopul soluționării de către autoritatea publică locală Chișinău.

În perioada de referință, în adresa subdiviziunilor structurale ale Primăriei au parvenit sesizări ce se raportează la toate cele 10 categorii disponibile.
Problemele raportate se referă la categoria: parcuri, scuaruri și spații verzi; drumuri, gropi şi semne rutiere; salubrizare; iluminare şi semafoare; construcţii neautorizate; câinii maidanezi ș.a”, a punctat

În conformitate cu datele disponibile pe Platformă, cele mai multe probleme au fost raportate:
⁃ sectorul Rîșcani al capitalei – 414 de sesizări;
⁃ sectorul Botanica – 363 de sesizări,
⁃ sectorul Centru – 287 de sesizări;
⁃ sectorul Buiucani – 194 de probleme;
⁃ sectorul Ciocana – 247 de probleme.

În procesul de soluționare a problemelor este implicată o bună parte din direcțiile generale, printre care:

– Direcția generală locativ – comunală și amenajare, în proces de soluționare are un număr de 144 probleme.
– Direcția generală transport public și căi de comunicație este responsabilă de 373 de sesizări.
– Î.M. Regia Exploatare a Drumurilor și Podurilor ,,Exdrupo” este responsabilă de 64 de sesizări.
– Întreprinderea Municipală “Asociaţia de gospodărire a spaţiilor verzi” este responsabilă de 111 probleme.
– Întreprinderea Municipală ,,Lumteh” responsabilă de 130 de sesizări.
– Întreprinderea Municipală ,,Regia Auosalubritate” responsabilă de 5 sesizări.
– Întreprinderea Municipală S.A. ,,Apă-Canal” Chișinău: în total este responsabilă de 25 de sesizări.
– Restul problemelor sunt monitorizate și examinate de către Preturile de sector.

De la lansarea Platformei EU.CHISINAU.md până în prezent a fost înregistrat în total un număr de 11 702 sesizări. Din numărul total al sesizărilor semnalate, au fost soluționate 6497.

„Am solicitat tuturor responsabililor să acorde o mare atenție sesizărilor înregistrate pe platformă, să le examineze operativ și cele ce țin de competența autorității publice locale să fie soluționate”, a conchis edilul.

In this article