Încă un motiv de mare mândrie pentru vinificatorii moldoveni. Aceștia au apelat la inteligența artificială pentru a crea vinuri noi. Au rezultat două – un vin alb și unul roșu, iar inteligența artificială a fost implicată în toate etapele de producere, de la recoltarea strugurilor, până la îmbuteliere, conceperea etichetei și chiar a campaniei de publicitate.
Creațiile vinicole inedite au fost prezentate la o renumită expoziție din Germania, unde i-au surprins chiar și pe cei mai vehemenți critici, transmite breakingnews.md cu referire la tv8.md.
Sarcina de a crea un vin reprezentativ pentru Republica Moldova i-a revenit oenologului virtual, denumit „Chelaris”. I-au fost puse la dispoziție toate datele și informațiile adunate în ultimii cinci ani de specialiști de la loturile pilot demonstrative ale Oficiului Național al Viei și Vinului.
În rezultat, au fost obținute două vinuri de cupaj. Unul – compus din soiurile Fetească Albă, Fetească Regală și Viorica – pentru vinul alb și cel roșu – din soiul Fetească Neagră și alte trei loturi experimental-demonstrative.
Citește mai departe pe tv8.md.