Micii antreprenori în era digitală. Povestea de succes a soților Munteanu din Cahul

Soții Alexandru și Natalia Munteanu gestionează o mică afacere de familie în orașul Cahul, întreprindere care le permite nu doar să-și asigure existența, dar și să-și facă planuri...

Soții Alexandru și Natalia Munteanu gestionează o mică afacere de familie în orașul Cahul, întreprindere care le permite nu doar să-și asigure existența, dar și să-și facă planuri mari pentru viitor. Istoria afacerii, pe care o consideră „al treilea copil în familie”, a început în anul 2010, când au ieșit pe piața locală a transportului, prestând servicii de tractări auto și evacuare a autovehiculelor cu ajutorul platformelor specializate. În 2021, antreprenorii și-au lărgit sfera de activitate, oferind și servicii de excavare.

 

„Noi am împărțit responsabilitățile în întreprindere. Eu mă ocup de partea contabilă, birocratică, participarea la proiecte, digitalizare, iar soțul se ocupă de cea mai importantă parte – cea de prestare a serviciilor.” afirmă Natalia Munteanu.

Deși întreprinderea este deja cunoscută pe piața locală, soții Munteanu au hotărât să-și dezvolte afacerea apelând la noile tehnologii.

 

„Digitalizarea afacerii  este ideea mea, deoarece consider că este un avantaj că ne cunoaștem în oraș om cu om, însă generațiile care cresc, copiii noștri deja își gestionează activitățile cu ajutorul internetului. De asta și am participat la multe programe și instruiri care ne permit să trecem la un alt nivel de dezvoltare”, mai menționează antreprenoarea.

 

Prin intermediul Startup City Cahul, soții Munteanu au participat la mai multe programe destinate micilor întreprinzători, cum ar fi: Digital Upgade, ICT4 Women, cursuri de dezvoltare a paginilor web. Acolo au studiat analiza vânzărilor, marketingul de conținut, marketingul de business digital, rețelele de socializare, resursele umane și procesele operaționale, informații care le-au permis să-și sistematizeze procesele de lucru. Un alt pas important în dezvoltarea afacerii a fost elaborarea unui site web al companiei, creat cu ajutorul Programului de Granturi Mici pentru IMM-uri.

 

„Acum, clienții pot să calculeze singuri un preț orientativ pentru serviciul de transport și pot completa o comandă pentru o anumită dată din calendar, iar noi deja revenim cu sunet pentru confirmarea comenzii.” spune Natalia.

Pe lângă programele de digitalizare a afacerilor, soții Munteanu frecventează și întâlnirile organizate de centrul Inotek din Cahul, unde pot face schimb de experiență și socializa cu alți antreprenori. Totul pentru a fi la curent cu tendințele de dezvoltare a orașului Cahul, în care își văd nu doar propriul viitor, dar și viitorul copiilor.

 

„Pentru noi orașul Cahul înseamnă „acasă” deoarece avem multe posibilități de a crește, de a ne dezvolta. Important este să muncim mult și să ne dorim să fim mereu curioși și deschiși să aflăm lucruri noi, chiar dacă este nevoie să ieșim din zona de confort”.

 

Proiectul EU4Moldova: Startup City Cahul este implementat de ATIC și finanțat de Uniunea Europeană, în parteneriat cu Ambasada Suediei.

In this article