Ministerul Transportului Maritim din Grecia a emis un set de reguli noi care se referă la transportul automobilelor cu combustibil alternativ cu navele maritime.
Astfel, șoferii trebuie să se asigure că bateriile mașinilor electrice au un nivel maxim de încărcare de 40%, iar buteliile de gaz – de 50%, scrie libertatea.ro.
Reglementările se referă la „vehicule hibride pur electrice și reîncărcabile care poartă acumulatori (baterii) și la „vehicule care utilizează combustibili gazoși lichefiați și comprimați”.
Normele s-au bazat pe un studiu realizat de Agenția Europeană pentru Siguranță Maritimă (EMSA) și pe experiența internațională în măsura în care problema transportului acestor tipuri de vehicule cu nave a preocupat comunitatea internațională de transport maritim relativ recent.
Prin urmare și din motive de prevenție, conducătorii acestor tipuri de autovehicule, care doresc să urce pe o navă, trebuie să se asigure că: la vehiculele pur electrice sau hibride reîncărcabile, temperatura bateriilor trebuie verificată, nivelul de încărcare trebuie să fie de pînă la 40% din capacitatea lor totală. la vehiculele cu alți combustibili alternativi, cum ar fi gazul lichid sau gazul natural, rezervoarele acestora nu trebuie să conțină combustibil care depășește 50% din capacitatea lor totală.
De asemenea, se subliniază că există obligația pasagerilor-șoferi de a informa imediat echipajul navei în cazul primirii oricărui semnal de alarmă de la vehiculul lor.
„Responsabilitatea pentru a se asigura că nu există nicio deteriorare a vehiculului sau avarii la sistemul de combustibil, rezervoarele sau acumulatorii acestuia revine exclusiv proprietarilor acestor vehicule, iar compania de transport maritim poate asigura acest lucru în orice mod pe care o stabilește”, se mai precizează în document.
De asemenea, vehiculele hibride electrice și reîncărcabile nu vor putea fi încărcate la bord. Preocuparea principală a Ministerului Transporturilor și Politicii Insulelor și a Gărzii de Coastă este siguranța vieții umane pe mare.
„Instrucțiunile date pentru transportul în siguranță pe navele de coastă servesc acestui scop, dar „fără a împiedica libera circulație a vehiculelor verzi în insulele noastre”, se arată într-un comunicat.