Celebrul lanț de cafenele Starbucks a fost dat în judecată de mai mulți consumatori care s-au plâns că băuturile comandate, care ar fi trebuit să fie sucuri sau ceaiuri de fructe, conțin orice altceva, mai puțin fructe. Procesul împotriva companiei a început luni, scrie Reuters.
11 consumatori din SUA au reclamat faptul că băuturile răcoritoare vândute de Starbucks, precum limonada cu mango și fructul dragonului, cu ananas și fructul pasiunii sau cea cu căpșuni și acai, nu conțin niciunul dintre fructele menționate în denumirea produsului.
Doi dintre reclamanți, din New York și California, spun că ingredientele principale sunt, de fapt, apă, suc de struguri concentrat și zahăr, și că denumirile înșelătoare ale Starbucks au dus la suprataxarea produselor vândute.
Ei spun că acest lucru a încălcat legile privind protecția consumatorilor din statele lor.
Reprezentanții Starbucks se apără spunând că denumirile produselor descriu aromele băuturilor, nu ingredientele acestora. Compania susține că meniurile sale au făcut publicitate corectă acestor arome.
Judecătorul John Cronan din Manhattan a afirmat însă că, spre deosebire de termenul „vanilie”, care face obiectul multor procese, „nimic din ceea ce se află în fața instanței nu indică faptul că mango, fructul pasiunii și acai sunt termeni care, de obicei, sunt înțeleși ca reprezentând o aromă, fără să reprezinte și ingredientul respectiv”.
Mai mult, Cronan a declarat că înțelege confuzia reclamanților, având în vedere că alte băuturi Starbucks, precum Ice Matcha Tea, conține matcha, iar Honey Citrus Mint Tea conține miere și mentă.