
Rezultatele obținute de elevii din gimnaziu la testările de matematică din noiembrie 2024 au ridicat semne de întrebare cu privire la eficiența învățământului în această materie.
Peste 60% dintre elevii care au participat la testare au obținut scoruri sub nivelul de promovare, iar nota medie pentru clasele a VIII-a și a IX-a a fost de doar 3,56, respectiv 3,88, cu mult sub nivelul de performanță dorit. Deși s-au înregistrat progrese la limba română, unde rata de promovare a fost de peste 85%, la matematică doar 37% dintre elevii din clasa a VIII-a și 44% dintre cei din clasa a IX-a au reușit să promoveze examenul. Aceste rezultate pun în evidență lacunele semnificative în pregătirea elevilor la matematică, o disciplină considerată esențială pentru dezvoltarea abilităților de gândire logică și analitică.
Specialiștii din educație subliniază că matematica este o materie cumulativă, iar lipsa unui exercițiu constant și a unei învățări metodice pe parcursul anilor poate duce la dificultăți semnificative. Profesorii sugerează că o abordare adaptată și o mai bună implicare a elevilor în procesul educativ ar putea ajuta la îmbunătățirea acestor rezultate. În acest context, Ministerul Educației a lansat campania „Matematica de la egal la egal”, în cadrul căreia elevii mai mari vor deveni mentori pentru cei mai tineri, cu scopul de a-i pregăti mai bine pentru examene.
Pentru știri de ultimă oră, urmărește-ne pe canalul nostru de TELEGRAM!