Prin ce este cunoscut Chișinăul peste hotarele Moldovei? Cu ce este asociat orașul în rândul locuitorilor săi? Sunt întrebări la care au încercat să găsească răspunsuri autorii proiectului Strategiei de dezvoltare socio-economică și spațială durabilă a municipiului, în cadrul unui sondaj efectuat printre chișinăuieni și oaspeții capitalei. Unul dintre capitolele Strategiei se referă la dezvoltarea identității municipiului, în baza valorilor sale istorice și culturale, și are drept scop final îmbunătățirea calității vieții, astfel încât capitala să devină confortabilă pentru localnici și atractivă pentru turiștii din alte țări.În faza de pregătire a proiectului, a fost realizat un chestionar printre locuitorii Chișinăului și oaspeții străini. Aceștia au trebuit să aleagă care sunt componentele ce definesc orașul și ar trebui să fie păstrate sau restabilite în următorii ani. Cei mai mulți dintre localnici și turiști au menționat:
- Potențialul natural (grădina publică „Ștefan cel Mare și Sfânt”, parcul Catedralei, parcul „Valea Morilor”, parcul „Valea Trandafirilor”)
- Arhitectura (Primăria, Porțile orașului, Circul, „Romanița”)
- Piața Centrală
- Chișinău – oraș IT
- Bucătăria națională și vinul
- Festivalurile naționale ale vinului, artizanatului și culturii populare
- Servicii de dezvoltare a produselor IT și comunicații
- Vinificația, turismul vinicol, gastronomic și rural
- Turismul medical (stomatologic, de reabilitare, etc)
- Fabricarea produselor textile
- Fabricarea produselor alimentare
- Servicii de construcții (antreprenoriat și subantreprenoriat)
- Arta modernă: arhitectura, pictura, cinematografia
- Studiile superioare
- Industriile creative (fotografie, e-commerce, design graphic, animație, digital marketing, Centre de Producții Media, etc.)