KFC România și KFC Moldova contribuie semnificativ la succesul financiar al Sphera Franchise Group în S1 2024

Sphera Franchise Group („Sphera”), cel mai mare grup din industria de food service din România, a înregistrat cel mai bun prim semestru din istoria sa în 2024, depășindu-și...

Sphera Franchise Group („Sphera”), cel mai mare grup din industria de food service din România, a înregistrat cel mai bun prim semestru din istoria sa în 2024, depășindu-și propriile recorduri în ceea ce privește vânzările, EBITDA și profitul net.

În primele șase luni ale anului, Grupul a raportat o creștere de 6,4% a vânzărilor, ajungând la 740 milioane roni, în timp ce profitul net s-a mai mult decât dublat comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. De asemenea, profitul operațional al restaurantelor și EBITDA au înregistrat creșteri de două cifre, consolidând poziția Sphera pe piață.

CEO-ul Sphera, Călin Ionescu, a evidențiat performanța financiară remarcabilă a companiei, în ciuda condițiilor economice dificile, și a subliniat rolul strategiei puternice și al echipei dedicate în atingerea acestor rezultate.

Piața din România a fost principalul motor al acestei performanțe, generând vânzări de 639,5 milioane lei, adică peste 86% din totalul Grupului. KFC România a fost cel mai valoros brand din portofoliu, cu vânzări de 544 milioane lei, în creștere cu 8,6% față de anul precedent.

EBITDA la nivel de Grup a crescut cu 50,7%, ajungând la 78,9 milioane lei, datorită în principal performanței KFC România. De asemenea, KFC Moldova și Taco Bell au înregistrat creșteri impresionante, cu o EBITDA de +57,3% și respectiv +110,2%.

KFC România a fost motorul principal, obținând un profit de 45,9 mil. lei, mai mare cu 74,4% față de perioada similară a anului trecut. KFC Moldova a consemnat, de asemenea, o îmbunătățire considerabilă a profitului net, de 68,3%, până la 1,9 mil. roni, echivalentul a 381,8 mii de euro, în timp ce Taco Bell a marcat prima sa jumătate de an profitabilă. Pizza Hut a făcut progrese în procesul de reorganizare, reducându-și pierderile nete la 5,7 mil. lei, cu 6% mai mici decât în S1 2023.

Sphera Franchise Group, listată la Bursa de Valori București (BVB), deține 80% din capitalul US Food Network din Republica Moldova, filială înființată în 2008, ceilalți asociați fiind Dorin Recean și Cătălin Giosan, șeful ProTV Chișinău, cu câte 10%.

sursa

In this article