Cea mai importantă companie aeriană din Germania, Lufthansa, a început să folosească un material sintetic inovator inspirat de pielea de rechin, numit AeroSHARK, pe anumite avioane din flota sa, cu scopul de a diminua emisiile de carbon.
Pielea de rechin solzoasă, cunoscută pentru textura sa abrazivă datorată micilor solzi în formă de V, este aplicată pe avioane în forme cu nervuri subțiri. Această caracteristică unică permite o mișcare înainte mai lină atunci când denticulele se aliniază spre spate, reducând rezistența la înaintare.
Compania aeriană Lufthansa a testat deja AeroSHARK pe peste 12 aeronave, care au zburat împreună mai mult de 100 000 de ore cu rezultate pozitive. Acum, compania aeriană intenționează să adauge această tehnologie la alte patru aeronave Boeing operate de Austrian Airlines.
Economii semnificative de CO2
Chiar dacă reducerea rezistenței la înaintare datorată pielii de rechin este de numai aproximativ 1 %, aceasta se traduce în timp prin economii semnificative de CO2. Lufthansa estimează că fiecare avion va economisi aproximativ 8 300 de tone de emisii de CO2 pe o perioadă de patru ani, echivalentul a 46 de zboruri de la Viena la New York.
Deși acoperirea avioanelor cu piele de rechin nu va face ca industria aviatică să fie neutră din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon – un obiectiv stabilit de marile companii aeriene pentru 2050 – este un pas în direcția corectă.
Prin încorporarea acestei tehnologii inovatoare, Lufthansa deschide calea către practici de transport aerian mai ecologice.