
În multe școli din Chișinău, clasele cu 40‑45 de elevi au devenit o realitate dificilă. În unele cazuri, elevii nu au loc fizic în băncile clasice, iar profesorii trebuie să gestioneze un număr mare de copii într‑o singură sală.
Un exemplu este Liceul „Mihai Viteazul”, unde învăţătoarea Maria Buruiană are zilnic câte 36 de copii în clasa de primară, dar spune că a mai lucrat și în clase cu până la 48 de elevi. La treptele superioare, clasele sunt şi mai încărcate, ceea ce pune presiune pe cadrele didactice şi pe calitatea procesului educațional.
Directorii şi cadrele didactice spun că încercările de remediere includ atribuirea profesorilor cu mai multă experiență la clasele mari, o organizare atentă a lecțiilor și metode didactice adaptate. Totuși, oboseala este resimțită din ce în ce mai acut — după mai multe lecții consecutive, profesorii se declară epuiţi.
Reprezentanții Direcției Educație a Primăriei explică că una din cauze este migrarea internă: părinți cu viză de reședință în suburbii își aduc copiii la școli din Chișinău. Deși s‑a recomandat să se înscrie copiii la instituțiile din localitățile de domiciliu, acest lucru nu s‑a întâmplă pe scară largă.
Conform datelor administrației locale, aproximativ 18% dintre cele 151 de școli din municipiu sunt supraaglomerate.
Pentru știri de ultimă oră, urmărește-ne pe canalul nostru de TELEGRAM!