Fondatorul Microsoft Bill Gates lansează o profeție și susține că în următorii 5 ani lumea actuală se va schimba radical. El arată că toate marile companii lucrează la proiecte de Inteligență Artificială pentru a crea așa numitul ”asistent personal”. Acesta ”va fi în capul nostru, al tuturor” și ne va ajuta cu treburile zilnice, dar și cu luarea anumitor decizii, informează MSN.
Ce este, mai exact, un agent? Într-o nouă postare pe blog, Gates îl definește ca fiind un tip de software de inteligență artificială care „răspunde la limbajul natural și poate îndeplini multe sarcini diferite pe baza cunoștințelor sale despre utilizator”.
1. Nu vă veți mai deranja cu software sau sisteme de operare
Folosiți Windows, macOS sau Linux, iOS sau Android? Astăzi, acestea par a fi alegeri semnificative, dar peste cinci ani niciunuia dintre noi nu-i va păsa de niciuna dintre acestea, deoarece agenții noștri vor funcționa ca sisteme de operare sau platforme, scrie Gates. Astăzi, dacă doriți să scrieți un e-mail, s-ar putea să deschideți Gmail sau Outlook. Dacă doriți să creați un document, ați putea deschide Microsoft Word sau Google Docs. Dar peste cinci ani, nu veți mai face nimic din toate acestea, prezice Gates.
„Nu va trebui să folosiți aplicații diferite pentru sarcini diferite”, scrie el. „Pur și simplu îi veți spune dispozitivului dumneavoastră, în limbajul de zi cu zi, ce doriți să faceți. Și, în funcție de cât de multe informații veți alege să împărtășiți cu el, software-ul va fi capabil să vă răspundă în mod personal, deoarece va avea o înțelegere bogată a vieții dumneavoastră.”
2. Agentul va fi o voce frecventă în urechea ta
Companiile care lucrează în domeniul inteligenței artificiale au explorat diverse modalități prin care oamenii pot interacționa cu agenții lor, „inclusiv aplicații, ochelari, pandantive, broșe și chiar holograme”, scrie Gates. „Toate acestea sunt posibilități, dar cred că primul mare progres în interacțiunea om-agent va fi reprezentat de căștile pentru urechi. Dacă agentul dvs. trebuie să ia legătura cu dvs., acesta vă va vorbi sau va apărea pe telefonul dvs.”.
Bill Gates susține că cei mai mulți dintre noi vor purta o cască în ureche în cea mai mare parte a timpului, astfel încât să poată comunica oricând cu agentul. cel puțin o cască de ureche în cea mai mare parte a timpului, astfel încât agenții noștri să poată vorbi cu noi ori de câte ori au nevoie. ”Acesta v-ar putea anunța când un zbor are întârziere, v-ar putea reaminti numele unei cunoștințe sau chiar v-ar putea ajuta să înțelegeți mai bine pe cineva cu un accent puternic și ar putea face multe alte lucruri utile.”, mai spune miliardarul.
3. Agentul se va implica în relațiile tale personale
La fel cum ar putea face astăzi un asistent personal uman, peste cinci ani, un agent v-ar putea reaminti când un prieten este pe cale să își aniverseze ziua de naștere, ar putea veni cu câteva sugestii despre ceea ce i-ar plăcea ca și cadou (poate întrebând agentul prietenului dvs.) și apoi ar putea cumpăra cadoul pentru dvs. Și – ca și în cazul unui asistent uman de astăzi – destinatarul cadoului ar putea să-l prețuiască mai puțin, știind că agentul a fost cel care l-a ales.
Dacă doriți să vă întâlniți cu un prieten, în loc să îl sunați, să îi trimiteți un mesaj sau chiar să partajați cu el un link din calendar, așa cum ați putea face astăzi, agentul dvs. ar putea colabora cu agentul acestuia pentru a găsi o dată când amândoi sunteți liberi. Iar Gates ia în considerare o posibilitate ciudată. „Să presupunem că doriți să vă vedeți cu un prieten”, scrie el. „Dacă agentul tău vorbește cu agentul lor, nu vrei ca acesta să spună: „Oh, ea se vede cu alți prieteni marți și nu vrea să te includă și pe tine”.
4. S-ar putea chiar să te ajute să rezolvi probleme personale
Una dintre cele mai intrigante predicții făcute de Gates este că agentul tău ar putea deveni și terapeutul tău. De fapt, acest lucru se întâmplă deja, notează el, Wysa și Youper oferind terapie prin chatbot.
Ideea ar putea părea ciudată, dar atât Wysa, cât și Youper au cercetări care să le susțină afirmația că chatboturile lor ajută într-adevăr la diminuarea simptomelor, cum ar fi anxietatea, iar fiecare dintre ele a fost folosită de peste 2 milioane de persoane. Oricât de ciudat ar părea, acești algoritmi răspund unei nevoi reale. „Astăzi, ședințele săptămânale de terapie par un lux. Dar există o mulțime de nevoi nesatisfăcute, iar mulți oameni care ar putea beneficia de terapie nu au acces la ea”, scrie Gates.