Începând cu data de 1 iulie 2019, la efectuarea livrărilor în cadrul contractelor de achiziții publice apare obligația de utilizare a E-facturii. Aceasta reiese din contextul prevederilor alin.(12) al art.117 din Codul fiscal, (în redacția Legii cu privire la modificarea şi completarea unor acte legislative nr.288 din 15.12.2017), transmite Breaking News.
Astfel, la efectuarea livrărilor impozabile cu TVA în cadrul achiziţiilor publice pe teritoriul ţării, subiecții impozabili sînt obligați să prezinte cumpărătorului (beneficiarului) pentru livrarea respectivă factura fiscală electronică (e-factura). Prevederile în cauză nu se aplică pentru livrările de energie electrică, de energie termică, de gaz natural, pentru serviciile de comunicaţii electronice şi serviciile comunale.
Furnizorul poate elibera factura fiscală electronică alegînd ciclul de viaţă scurt sau lung al acesteia. Ciclul de viaţă lung presupune că factura fiscală electronică va dobîndi statutul de „finisată” după semnarea acesteia cu semnătură digitală de către Cumpărător, iar ciclul de viaţă scurt presupune că factura fiscală electronică va dobîndi statutul de „finisată” după semnarea acesteia cu cea de a doua semnătură a Furnizorului.
Indiferent de ciclul de viață a facturii fiscale ales penru eliberarea lor în adresa instituțiilor publice/bugetare ce achiziționează bunuri/servicii ambele reprezintă document confirmativ pentru documentarea tranzacției efectuate în cadrul achizțiilor publice. Serviciul Fiscal de Stat recomandă furnizorilor să contacteze cu cumpărătorii – instituțiile publice/bugetare pentru coordonarea tipului ciclului de viață a facturii fiscale electronice la emiterea ei.