Noile reguli UE obligă transparentizarea reclamelor politice; Meta, Google și Microsoft le suspendă complet

Marile companii tehnologice Meta, Google şi Microsoft au decis să suspende difuzarea reclamelor politice pe platformele lor în toată Uniunea Europeană, ca urmare a noilor reglementări adoptate la...

Marile companii tehnologice Meta, Google şi Microsoft au decis să suspende difuzarea reclamelor politice pe platformele lor în toată Uniunea Europeană, ca urmare a noilor reglementări adoptate la nivel comunitar, menite să impună transparență sporită în publicitatea electorală.

Noile reguli obligă ca toate reclamele politice online să precizeze cine le finanțează, cât costă şi ce metode de direcționare sunt folosite.

Decizia a generat controverse: experți spun că măsura este justificată economic, fiind costisitor pentru companii să se conformeze, în timp ce criticii avertizează că interdicția generală ar putea limita accesul cetățenilor la informaţii relevante în campaniile electorale. De asemenea, există temeri că partidele mici și candidații independenţi vor avea de suferit, deoarece se bazează adesea pe platformele digitale pentru a-și face cunoscute mesajele.

 

 

Pentru știri de ultimă oră, urmărește-ne pe canalul nostru de TELEGRAM!

In this article