
Într‑o perioadă de 15 zile, serviciul unic pentru apeluri de urgență (112) a primit peste 91.000 de solicitări din partea cetățenilor. Numărul crescut de apeluri a testat capacitatea de reacție a echipajelor, iar autoritățile fac apel la responsabilitate în folosirea acestui număr.
Cele mai frecvente tipuri de urgențe raportate includ:
Cazuri medicale — dureri bruşte, situaţii de tip urgenţe cardiovasculare, dificultăţi respiratorii etc.
Accidente rutiere — de la tamponări uşoare până la coliziuni mai grave.
Situații legate de condiții meteorologice nefavorabile — inundaţii, cabluri electrice căzute, drumuri blocate etc.
Solicitări non‑urgente sau de mai mică gravitate care ocupă linia 112 în momente importante și încetinesc răspunsul față de cazurile critice.
Autorităţile reamintesc că serviciul 112 este destinat exclusiv situațiilor care necesită intervenţie de urgenţă imediată — viaţă, sănătate, siguranță. Apelurile nepotrivite pot afecta timpul de reacţie pentru cei care într‑adevăr au nevoie de ajutor urgent.
Sistemul de urgență anunță că verifică posibilități de optimizare: prioritizarea apelurilor, informare publică mai largă și sugestii pentru cetățeni despre când este sau nu este nevoie de apel la 112.
Pentru știri de ultimă oră, urmărește-ne pe canalul nostru de TELEGRAM!