În rezultatul recepționării de către Consiliul Audiovizualului (CA) a două petiții din partea Asociației Naționale Patronale a Radiodifuzorilor din Republica Moldova, a fost dispus un control în privința serviciului media de radiodifuziune sonoră „HIT FM”.
Potrivit CA, obiectul monitorizării a vizat respectarea de către postul de radio a prevederilor art. 67 din Codul serviciilor media audiovizuale (CSMA), aferente proporţiei admisibile de spoturi publicitare şi de spoturi de teleshopping într-un interval de o oră.
Potrivit art. 67 alin. (1) din CSMA, proporţia de spoturi publicitare şi de spoturi de teleshopping într-un interval de o oră nu poate depăşi 20%, respectiv 12 minute ca durată cumulată. Prevederile din alin. (1) nu se aplică:
a) mesajelor de autopromovare;
b) mesajelor de sponsorizare;
c) plasării de produse;
d) mesajelor de interes general şi celor umanitare, difuzate cu titlu gratuit;
e) mesajelor de interes public, difuzate cu titlu gratuit;
f) publicităţii electorale, difuzată cu titlu gratuit.
Alin. (3) din același articol stabilește că spoturile publicitare şi spoturile de teleshopping sunt separate de cele prevăzute la alin. (2) prin mijloace optice, acustice şi/sau spaţiale.
În urma verificării înregistrărilor programelor audiovizuale transmise de furnizor, s-a constatat că proporția spoturilor publicitare de 20%, respectiv 12 minute ca durată cumulată admise într-un interval de o oră, a fost depășită în 58 de cazuri.
Pentru încălcarea admisă, serviciului media „HIT FM” a fost sancționat cu amenzi a câte 5.000 de lei pentru fiecare din cele 58 de încălcări comise, în sumă totală de 290.000 de lei.
Pentru știri de ultimă oră, urmărește-ne pe canalul nostru de TELEGRAM!