Un zbor Korean Air cu destinația Taiwan a trebuit să se întoarcă după ce a fost detectată o defecțiune la presurizare. Datele de zbor arată că avionul a coborât peste 7,6 km într-o perioada de circa cinci minute, la scurt timp după decolare.
O defecțiune de presurizare a fost detectată în timp ce avionul survola insula Jeju din sudul Coreei de Sud. La aproximativ 30 de minute după decolare, avionul a început să coboare brusc, coborând aproape 7,62 de km în cinci minute.
Aceasta este o procedură obișnuită atunci când sunt detectate probleme de presurizare pentru a evita rănirea suplimentară a pasagerilor și a echipajului din cauza lipsei de oxigen și a altor riscuri la altitudinile obișnuite de croazieră. 15 pasageri hiperventilau și sufereau de dureri de timpan atunci când avionul a coborât.
„Cooperăm pe deplin cu toate autoritățile relevante pentru a investiga circumstanțele incidentului”, a declarat un purtător de cuvânt al Korean Air pentru Business Insider.
Pentru știri de ultimă oră, urmărește-ne pe canalul nostru de TELEGRAM!
Aeronava are puțin sub cinci ani și a fost livrată Korean Air în iulie 2022, conform Plane Spotters Net.
„Angajamentul nostru față de siguranța și bunăstarea pasagerilor și echipajului nostru rămâne neschimbat. Ne cerem scuze tuturor celor afectați de acest incident”, a declarat purtătorul de cuvânt.
Pasagerii din avionul afectat au ajuns duminică în siguranță pe Aeroportul Internațional Taichung cu un alt zbor.
O săptămână de haos aviatic
Știrea Korean Air vine după o săptămână în care mai multe avioane au fost nevoite să aterizeze de urgență din diverse motive. Joi, un avion Malaysia Airlines a fost nevoit să facă cale întoarsă și să se întoarcă la Hyderabad, în India. O înregistrare video a arătat motorul acestuia în flăcări, cu scântei zburând în spatele său.
De asemenea, joi, un zbor United Airlines din Connecticut către Colorado a fost întrerupt după ce o bucată din capacul motorului a căzut în timpul decolării. Avioanele Boeing au fost, de asemenea, afectate de probleme în ultimele luni. În ianuarie, un dop de ușă s-a desprins de pe un avion Boeing 737 Max 9 Alaska Airlines la peste 4 mii de metri, provocând o gaură în avion.
De atunci, mai mulți denunțători de la Boeing au prezentat mărturii explozive, susținând că societatea a făcut economii în ceea ce privește controlul calității.
În ultima perioadă au existat și alte cazuri în care avioanele comerciale s-au confruntat cu scăderi bruște ale altitudinii de croazieră care au provocat răniri.
În mai, un avion Boeing 777-300ER al companiei Singapore Airlines s-a confruntat cu turbulențe atât de puternice încât avionul a coborât peste 50 de metri în patru secunde.
Zborul de la Londra la Singapore se afla la o altitudine de aproximativ 11 mii de metri deasupra Myanmarului când a fost împins în sus și în jos rapid timp de 62 de secunde, ceea ce a dus la un deces și peste 100 de răniți.