10 IMM-uri din Sudul R. Moldova au beneficiat de granturi pentru integrarea soluțiilor digitale, în cadrul Eu4Moldova: Startup City Cahul. Iată cine sunt

Într-o perioadă în care tehnologia joacă un rol din ce în ce mai important în economie, proiectul EU4Moldova: Startup City Cahul a lansat un program de granturi pentru...

Într-o perioadă în care tehnologia joacă un rol din ce în ce mai important în economie, proiectul EU4Moldova: Startup City Cahul a lansat un program de granturi pentru a sprijini digitalizarea afacerilor mici și mijlocii din regiunea de sud a țării. Acesta este destinat celor 10 întreprinderi mici și mijlocii din raioanele Cahul, Cantemir, Leova și Taraclia care au finalizat programul Digital Upgrade și care sunt gata să accelereze procesul de digitalizare a propriilor afaceri.

 

Scopul și obiectivele programului de finanțare sunt menite să contribuie la dezvoltarea economică a regiunii de sud, prin integrarea soluțiilor digitale și sporirea automatizării proceselor de lucru. Beneficiarii au depus cereri de finanțare pentru următoarele soluții de digitalizare:

 

  1. Sistem electronic de management al comenzilor la shaormerie

Acum clienții vor obține numărul comenzii printat pe bon, reducând riscul de erori în preluarea comenzilor. Totodată, aceștia vor avea posibilitatea să vadă statutul comenzii în timp ce aceasta este pregătită, reducând, în acest fel, timpul de așteptare și îmbunătățind experiența lor. În plus, sistemul va permite o gestionare mai eficientă a comenzilor, ceea ce va reduce riscul de erori și va crește productivitatea angajaților.

  1. Pagină web pentru o agenție de turism

Aceasta va permite clienților să acceseze informații despre pachetele turistice oferite și să facă rezervări online, optimizând timpul și costurile de prelucrare a clienților la agenție.

  1. Pagină web pentru o pensiune turistică

Clienții vor putea accesa informații detaliate despre facilitățile oferite de pensiune și vor putea face rezervări online, reducând astfel timpul și efortul necesare procesului de cazare.

  1. Pagină web pentru pensiune o turistică și muzeu din regiune

Prin crearea unei pagini web dedicate pensiunii turistice și muzeului din regiune, clienții vor putea accesa cu ușurință informații despre facilitățile oferite și despre atracțiile turistice din zonă. Acest lucru va încuraja interesul pentru regiune și pentru pensiune, oferind o modalitate simplă și accesibilă de a descoperi toate opțiunile disponibile.

  1. Abonare la pyn-booking. Sistemul va permite servicii de rezervare a cazării în format online

Prin abonarea la Pyn-booking, unitățile de cazare vor putea oferi servicii de rezervare online. În acest mod se va reduce timpul necesar procesului de rezervare pentru clienți și unități de cazare. De asemenea, sistemul va permite și gestionarea rezervărilor într-un mod mai eficient, reducând riscul de erori și astfel va crește productivitatea angajaților.

  1. Creare de magazin online pentru unitate de creare fototapet, tablouri și alte materiale de publicitate

Clienții vor avea posibilitatea de a accesa cu ușurință produsele și serviciile oferite, precum și de a plasa comenzi online, reducâ timpul și costurile atât pentru clienți, cât și pentru unitatea de producție, oferind o experiență pozitivă clienților și stimulând dezvoltarea afacerii.

  1. Creare de magazin online pentru magazin de mobilă

Prin intermediul acestui serviciu, clienții vor putea accesa cu ușurință produsele și serviciile oferite de magazinul de mobilă și vor putea plasa comenzi online, reducând atât timpul, cât și costurile pentru clienți și magazinul de mobilă.

  1. Pagină web pentru zonă de agrement

Această facilitate va permite clienților să obțină informații cu ușurință despre facilitățile oferite în zona de agrement și să facă rezervări online, oferindu-le o modalitate convenabilă și rapidă de a-și planifica activitățile de timp liber.

  1. Pagină web pentru întreprindere, a cărei activitate de bază sunt serviciile de tractări auto

Clienții vor putea accesa cu ușurință informații despre serviciile de tractare oferite de întreprindere și vor putea face solicitări online.

  1. Integrare sistem CRM Bitrix pentru o instituție de activități extracurriculare

Acest sistem va îmbunătăți fluxurile de muncă din sectorul educațional, prin facilitarea unei comunicări și colaborări mai eficiente între administratori, profesori, elevi și părinți. De asemenea, va permite o gestionare mai eficientă a datelor, reducând riscul de erori și va asigura o mai bună transparență și eficiență în procesele educaționale.

 

Acest program reprezintă o oportunitate pentru IMM-urile din regiunea de sud a țării de a se adapta la noile cerințe ale pieței și de a-și crește competitivitatea. Fiecare beneficiar va contribui cu cel puțin 20% din valoarea totală a proiectului de digitalizare, iar suma grantului este transferată direct către compania prestatoare de servicii IT după confirmarea transferului contribuției financiare de 20% a beneficiarului către compania prestatoare de servicii de digitalizare. Perioada de implementare a proiectelor, finanțate în cadrul acestui program de granturi, este între 3 și  6 luni.

 

 

Astfel, cei 10 beneficiari din domeniul turismului, alimentației publice, logisticii și educației beneficiază de granturi în valoare de până la 20 000 lei pentru a-și accelera procesul de digitalizare. Perioada de implementare a programului este iunie-octombrie 2023.

 

Proiectul EU4Moldova: Startup City Cahul este finanțat de Uniunea Europeană în parteneriat cu Suedia și implementat de Asociația Națională a Companiilor din Domeniul TIC (ATIC).

In this article